FBinstagoogle

wtorek, 22 kwietnia 2014

Lekko cytrynowe babeczki jogurtowe.

Jeszce nie było na naszym świątecznym stole tyle słodkiego jedzenia. Mazurek, pascha, wafle i napoleonka (robione przez moją babcię - każdy musi dać swoje 3 grosze), a ja postanowiłam na koniec jeszcze dokarmić wszystkich mini-babkami wielkanocnymi. Są mięciutkie i lekko cytrynowe oraz tak urocze i małe, że mieszczą się do koszyczka wielkanocnego ;-). Z przepisu wyszło mi 14 babeczek, robionych w formie do muffinów.


Skłądniki:
  • 125 g naturalnego jogurtu
  • 75 g masła, roztopionego
  • 2 duże jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 150 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta  soli
  • 125 g drobnego cukru do wypieków
Metalową blachę do muffinów lub formy do mini-babek wysmaruj masłem i obsyp mąką. Piekarnik nagrzej do 170 stopni.
Mąkę przesiej z sodą, wymieszaj z solą i cukrem.
Masło roztop w rondelku, wymieszaj z jogurtem. Dodaj jajka, skórkę z cytryny i roztrzep. Wymieszaj składniki suche z mokrymi, aby stworzyły jednolitą, gęstą masę. Ciasto ponakładaj do 3/4 wysokości foremek. Piecz przez około 20 minut, do otrzymania lekko złotego koloru.

Składniki na lukier:
  • sok z 1/2 cytryny
  • kilka łyżek cukru pudru
Sok wymieszaj z cukrem pudrem  - jego ilość zależy od konsystencji, jaką chcesz otrzymać. Udekoruj babeczki lukrem. Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja IVWielkanocne Smaki - edycja IV

2 komentarze :

  1. Faktycznie bardzo urocze! Babeczki z cytrynową nutą lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjątkowo urocze maleństwa :)

    OdpowiedzUsuń